אמא של גליה ועוד הורים רבים פונים אלי בסוגיות שונות הקשורות להכנת שעורי הבית.
להתמודדות יעילה עם הכנת שערי הבית יש מספר המלצות .וכל אחד יבחר לו את הדרך היעילה שמתאימה לילדיו.
א.סביבה לימודית-רצוי שההורה בשיתוף עם הילד יחליטו על מקום קבוע להכנת שב מקום שקט. ללא גורמי הסחה ..יש ילד שמעדיף להכין את שב בשכיבה על הרצפה ויש ילד שמוסיקת רקע מסייעת לו לריכוז על ההורה לגלות גמישות כל עוד הילד מכין את שב בסביבה שנוחה לו.
ב. זמן הכנת שב-מתי מכינים את שב וכמה זמן? לקבוע עם הילד שעת למידה קבועה בה הוא יוכל לבצע את המטלות הלימודיות .משך הזמן צריך להיות מותאם לכמות שב שניתנו וגם הם צריכים להיות מותאמים לגיל הילד וליכולותיו.
במידה וההורה שם לב שמשימת שב לוקחים זמן רב מהרגיל רצוי לזמן פגישה עם המורה ולבדוק היכן נעוץ הקושי.
ג. נוכחות הורית או כל מבוגר כן או לא? ילדים רבים זקוקים ואפילו מתעקשים שישבו איתם צמוד בעת הכנת שב לצורך עידוד .יש הורים שרואים זאת כחלק מהתפקיד ההורי שלהם .הצלחת הילד משמעה הצלחת ההורה. הילד מפתח תלות ונמנעת מהילד התמודדות עם מצבי לחץ תסכול ודחיית סיפוקים.
מה עושים? ההורה מתאם עם הילד שהוא נמצא במרחב הבית והוא יכול להמשיך בעיסוקיו ומדי פעם הוא מציץ אל הילד ושואל ומתעניין האם הכל בסדר? ההורה נוכח ועומד לרשות הילד במידה ונתקל בקושי. אך לא יושב צמוד אליו במהלך שב.
להשמיע לילד את המשפטים אני סומך עליך וכמובן לתת חיזוקים כמו “נעים לי לראות אותך מכין את שב בעצמך.” “הצלחת להתמודד לבד עם המטלות הלימודיות של היום”
ד ארגון ותכנון המשימות הלימודיות. הרגלי יסוד שאנו ההורים יכולים להקנות לילד בתחילת דרכו יסיעו לו בהמשך לימודיו וגם לפיתוח עצמאותו בחיים .
- ארגון המשימות-לסייע לילד לארגן את המשימות שקיבל בבית הספר .לעזור לילד במה כדאי להתחיל? האם להתחיל במשימות הקשות ואחכ לעבור לקלות וההיפך לבדוק שכל הציוד הלימודי ישנו? לקבוע מועדי סיום של כל מטלה ובכך אנו מלמדים אותו שיטות תיכנון.
- הפסקות- יחד עם הילד לקבוע את תדירות ומשך ההפסקות בהכנת שב.
לסיכום המסר של ההורה לילד יהיה: שב הם חלק מהחובות שלנו בביהס להדגיש את החשיבות בהכנת שב ונתינת כבוד לדרישות ביה”ס
כל ילד בבסיסו רוצה להצליח .כל ילד רוצה לקבל משוב חיובי עידוד והערכה על עבודתו .כאשר מתגלה קושי כדאי שנפנה לגורמים מקצועיים.
בהצלחה